Województwo opolskie kupuje nowe jednostki do obsługi tras niezelektryfikowanych. Samorząd chce nabyć 5 lub nawet 15 nowych, wieloczłonowych jednostek spalinowych, na dostawę których przewidziano trzy lata od zawarcia umowy.
Województwo opolskie ogłosiło właśnie
zapowiadany przetarg na dostawę nowych, wieloczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Region kupuje pięć pociągów w ramach zamówienia podstawowego oraz maksymalnie 10 kolejnych w ramach prawa opcji. Na razie nie znamy dokładnej specyfikacji kupowanych pojazdów.
Dostawa pojazdów z zamówienia podstawowego ma nastąpić w ciągu 36 miesięcy od dnia podpisania umowy. Podobnie będzie w pojazdami z opcji, których dostawa ma mieć miejsce w ciągu 3 lat od jej uruchomienia.
Czas na uruchomienie prawa opcji to maksymalnie 32 miesiące licząc od dnia zawarcia umowy. Skorzystanie z niej będzie możliwe jednorazowo lub wielokrotnie - do wyczerpania zakresu opcji.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, okres gwarancji - 15%, termin dostawy w ramach zamówienia podstawowego - 20% oraz zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty - 5%.
Przypomnijmy, że zakup pojazdów spalinowych ma być receptą na problemy z
realizacją przewozów na terenie regionu na trasach niezelektryfikowanych. Samorząd pierwotnie chciał zakupić jednostki hybrydowe, bimodalne, natomiast
zrezygnował z tego na korzyść pojazdów z klasycznym silnikiem Diesla.